کد خبر: 1215943
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود و سپاهان تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در این مسابقات عصر امروز در نقش جهان میزبان الهلال عربستان است.
فریدون حسن

جوان آنلاین: مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود و سپاهان تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در این مسابقات عصر امروز در نقش جهان میزبان الهلال عربستان است.
زرد‌های اصفهان که برای رسیدن به این مرحله با حوادث عجیب و غریبی روبه‌رو و حتی مجبور شدند بازی‌های خانگی خود در مرحله گروهی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، حالا با برطرف شدن مشکلات در زمین خود به مصاف الهلال عربستان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها می‌روند. نگفته پیداست که شاگردان مورایس حتی در خانه هم کار بسیار سختی مقابل تیم تا دندان مسلح الهلال دارند و باید برای کسب پیروزی خوب در خانه و خیال راحت برای بازی برگشت تلاش زیادی کنند. 
الهلال هرچند برخلاف مرحله گروهی نیمار را در اختیار ندارد، اما هنوز ستارگان زیادی دارد که می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند. مالکوم و میتروویچ به عنوان ستاره‌های خارجی و الدوساری به عنوان یک بازیکن تأثیرگذار داخلی می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند و سپاهان اگر نمی‌خواهد به مرحله بعدی صعود کند باید امروز با نهایت دقت مراقب حرکات این بازیکنان باشد. نکته قابل تأمل در خصوص الهلال اینکه بسیار شناور فوتبال بازی و هنگام حمله به خوبی منطقه بازی را از راست به چپ و برعکس عوض می‌کند. آن‌ها به خوبی از تمامی نقاط زمین استفاده می‌کنند و در فاز تهاجمی پرقدرت هستند. 
حسین چرخابی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی امروز می‌گوید: «اگر بازیکنان سپاهان در اوج باشند، قطعاً می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند. به عنوان مثال همه انتظار دارند رامین رضاییان همان بازیکنی باشد که در سپاهان در اوج قرار داشت، نه آن بازیکنی که در تیم ملی بود و نمایشش در حد انتظار نبود. همه بازیکنان سپاهان باید با تمرکز بالا و کمترین اشتباه فوتبال بازی کنند تا در بازی رفت یک نتیجه خوب بگیرند.»
ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال اظهار کرد: «امیدوارم استقبال خوبی از الهلال شده باشد و برایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم که به یک کشور فوق‌العاده آمدند و یک جو بسیار خوب را در یک ورزشگاه خوب تجربه خواهند کرد.»
او درباره ادامه روند مثبت سپاهان گفت: «فوتبال هیچ وقت در هیچ زمانی یکسان نیست. بازیکنان ما تلاش کردند و توانستند به مرحله بعدی بیایند. من هیچ کاری را بدون کیفیت بازیکنان نمی‌توانم انجام بدهم. هیچ فشار و استرسی روی بازیکنان نیست و هیچ انتظاری نداریم. تنها آرزویم این است کاری انجام دهیم که بعداً یادمان باشد تغییر ایجاد کردیم. در زندگی شخصی هم یک تیم را رهبری کردم. در حال حاضر خوشحال هستم، اما فردا را نمی‌دانم.»
ژرژ ژسوس، سرمربی الهلال هم در این نشست اظهار کرد: «بازی سختی داریم. این یک بازی سنتی بین تیم‌های ایرانی و عربستانی است. مورایس هم پرتغالی است و از ایده‌های من آگاه است. بازی خوبی خواهد بود و ما هم کاملاً آماده هستیم.»
او درباره خط زدن کالیدو کولیبالی از ترکیب تیم الهلال گفت: «ما یک تیم کامل داریم. کولیبالی، میشل و رودی را نیاوردیم، اما اعتماد کاملی به تیم داریم. مشکل ما بازیکنان نیستند، مشکل ما بازی با سپاهان است و امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار